Corona protocol

Vanwege Corona hebben wij wel een aantal maatregelen moeten nemen. Hoe wij omgaan met de voorschriften van de RIVM kunt u hieronder lezen. Mocht u nog vragen hebben, laat het mij even weten.

Wij blijven genoodzaakt om de voorschriften van de RIVM strikt op te volgen, zie protocol onderaan de mail. Ook zullen wij weer actief bij de binnenkomst de onderstaande vragen stellen. Heeft u dus één dan de klachten, wees dan verstandig en bel/app of mail om een andere afspraak te maken. Afbellen kan kosteloos, zelfs 5 minuten voor aanvang van de behandeling.

Daarnaast is er wel een registratieplicht bijgekomen, omdat de GGD in het geval van een besmetting een goed en snel contactonderzoek uit kan voeren. Nu is bij ons natuurlijk bekend wanneer er welke cliënt bij ons langs gekomen is; de afspraken staan immers in onze agenda. Wel willen wij u vragen of u akkoord bent als wij bepaalde contactgegevens beschikbaar stellen aan de GGD. Het gaat hierbij om gegevens zoals emailadres, naam, telefoonnummer en wanneer u bij ons geweest bent. Heeft u geen bezwaar tegen het beschikbaar stellen van deze gegevens, dan vragen wij u om het document in de bijlage in te vullen als u bij ons in de praktijk komt, eenmalig. Wij bewaren deze registratiebewijzen zolang u bij ons in behandeling bent tot 10 dagen na uw laatste bezoek. Het invullen is echter niet verplicht, maar wij raden het wel aan. Alleen als we samenwerken kunnen we immers meerdere besmettingen voorkomen.

Mocht u nog vragen hebben, laat het ons vooral weten. Wij zien u graag in onze praktijk.

Vragen:
Heeft u nu Corona? Ja / Nee
Heeft u nu huisgenoten met Corona? Ja / Nee
Heeft u nu één van deze verschijnselen? Ja / Nee

  • hoesten, kuchen of niezen;
  • koorts (38⁰C of hoger);
  • kortademigheid.

Heeft u huisgenoten met één van deze verschijnselen? Ja / Nee
Bent u in thuisisolatie? Ja / Nee
Heeft u een griepprik gehad? Ja / Nee
Heeft u nu één van deze verschijnselen? Ja / Nee

  • (neus)verkoudheid, of loopneus;
  • keelpijn;
  • onbekende hoofdpijn;
  • onbekende moeheid;
  • onbekende diarree of buikklachten.
PROTOCOL CORONA
    • Bij de behandelingen wordt zoveel mogelijk de 1,5 meter afstand gehanteerd. Daarnaast dragen wij waar nodig mondkapjes en worden het hoofd en de handen van de cliënten voorlopig niet gemasseerd.
    • Tijdens de behandelingen niet of zo min mogelijk gesproken. Dit vanwege het tot een minimum te beperken mogelijkheid om elkaar te besmetten;
    • Bij ziekte, koorts, hoesten of niesen wordt de cliënt verzocht de afspraak af te zeggen en te verplaatsen. Ook blijft de cliënt thuis als één van zijn/haar huisgenoten symptomen hebben. Bij lastminute afbellen wordt niks in rekening gebracht;
    • Neem zo min mogelijk spullen mee en stopt je spullen die noodzakelijk zijn, weg in tas of jaszak;
    • De cliënt was zijn of haar handen bij binnenkomst;
    • Behandelaar wast handen voor en na de behandeling;
    • De cliënt probeert zo min mogelijk aan te raken;
    • De deurklinken, armleuningen stoel en deurbel worden ontsmet na elke afspraak;
    • Er wordt geen voetenbad aangeboden vooraf aan de behandeling;
    • Handdoeken en onderlegger worden na elke cliënt verschoond;
    • Na elke behandeling wordt de tafel gereinigd;
    • Het toilet kan helaas niet gebruikt worden;
    • Helaas kunnen wij geen drinken aanbieden voor en na de behandeling;
    • De betalingen gaan alleen via overmakingen, de factuur wordt gemaild. Er kan dus niet meer contant betaald worden;
    • Wij hebben een 1,5 meter zone in onze praktijk gecreëerd voor de cliënten als ook voor ons als therapeut. Deze zone is herkenbaar door de markering op de grond.
    • In principe wordt er niet gewerkt met mondkapjes en zonder handschoenen, omdat onze cliënten geen Corona klachten hebben en ook geen gezinsleden hebben met klachten (dit wordt immers uitgevraagd voor het maken van een afspraak en bij het binnenkomen van de praktijk). Als de cliënt liever wel gebruik wil maken van een mondkapje, dan kan dat. Wij hebben in de praktijk mondkapjes die gebruikt kunnen worden, hier zijn echter wel extra kosten aan verbonden van 5 euro per kapje (wij gebruiken een betere kwaliteit mondkapjes, vandaar dat de prijs wat hoger is). De cliënt mag ook een eigen kapje meenemen.
    • Cliënt wast onderbenen en voeten of doucht (bij lichaamsmassage) voor de behandeling.
    • Binnenkomst: De cliënt wordt verzocht om buiten te wachten, totdat de afspraak begint, op gepaste afstand van de deur. De cliënt wordt opgehaald door de therapeut, je hoeft dus niet aan te bellen. De therapeut zal dan eerst naar buiten komen, zodat de cliënt op veilige afstand door kan lopen naar de 1,5 meter zone achter in de praktijk (bij het raam). De looproute staat aangegeven op de grond met pijlen. In deze zone staat een stoel en een tafeltje. Op het tafeltje kun je eventuele essentiële spullen zoals sleutels, mobiel, jas en kleding leggen. Wij zorgen ervoor dat tafel en stoel gereinigd worden na elke cliënt. Meteen na binnenkomst reinigt de cliënt zijn of haar handen met het ontsmettingsmiddel dat op het tafeltje staat. Gebruik hiervoor de elleboog om het pompje te bedienen.
    • De behandeltafel is omgedraaid, dat wil zeggen dat de cliënt met het hoofd naar het raam ligt. Op deze manier is de afstand tussen het hoofd van de cliënt en het hoofd van de therapeut maximaal gewaarborgd.
    • Bij het verlaten van de praktijk: De therapeut zal voorop lopen en de deur openen. Vervolgens loopt de therapeut naar buiten, zodat de cliënt veilig de praktijk kan verlaten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *